Ο Φεβρουάριος ήταν άλλος ένας μήνας γεγονότων στη ζωή του Ιnstagram

O ρυθμός αύξησης των ‘’Ακολούθων’’ στην  πλατφόρμα έφτασε στο κατώτατο σημείο.

Ο ρυθμός αύξησης των ‘’Ακολούθων’’ σε λογαριασμούς στο Ιnstagram τον Φεβρουάριο ήταν 0,2%.  Αυτό σημαίνει μείωση 45,95% σε σχέση με τον Ιανουάριο και μείωση 92.86% από τον Απρίλιο του 2015 ως τον Φεβρουάριο του 2016.

Ο ρυθμός προσήλωσης (engagement) των χρηστών έφτασε στο κατώτατο σημείο.

Ο ρυθμός προσήλωσης των χρηστών του Instagram τον Φεβρουάριο ήταν 0,84% στο συνολικό κοινό. Αυτό σημαίνει 11,58% μείωση συγκριτικά με τον Ιανουάριο και το κατώτατο σημείο προσήλωσης από τον Απρίλιο του 2015 με μείωση 70%.

Οι αιτίες της συνεχούς πτώσης:

Υπάρχουν πολλοί λόγοι που θα μπορούσαν να εξηγήσουν αυτό το φαινόμενο αλλά οι κυριότεροι θα μπορούσαν να είναι οι εξής: Όλο και περισσότεροι χρήστες αλλά και brands έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα και να ποστάρουν όλο και πιο συχνά. Το γεγονός αυτό αυξάνει τον αριθμό των αναρτήσεων και κατά συνέπεια τον ‘’θόρυβο’’ που προκαλείται στον λογαριασμό του κάθε χρήστη, από τις πολλαπλές αναρτήσεις που δημοσιεύονται ταυτόχρονα από διάφορους λογαριασμούς.

Με δεδομένο ότι ο μέσος χρήστης του Instagram ακολουθεί πλέον, κατά μέσο όρο, 400 με 500 λογαριαμούς- πέρυσι τέτοιο καιρό ήταν 250-  και ότι το Instagram έχει αυξήσει την παρουσία διαφημίσεων στην πλατφόρμα τους τελευταίους μήνες, είναι λογικό ότι έχει αυξηθεί η ποσότητα των αναρτήσεων στους τοίχους των χρηστών, με αποτέλεσμα να μην προλαβαίνουν ή να μην προσέχουν την κάθε ανάρτηση, συγκριτικά με το παρελθόν, γεγονός που μοιραία οδηγεί σε πτώση της οργανικής απήχησης. Ακριβώς για το λόγο αυτό διαφημιστές και brands περιμένουν να εισαχθεί και στο χρονολόγιο του Instagram αλγόριθμος που να λαμβάνει υπόψη τις προτιμήσεις του χρήστη, ώστε να του δείχνει περισσότερο τις δημοσιεύσεις εκείνων των λογαριασμών με τους οποίους έχει αλληλεπιδράσει περισσότερο σε σχέση με άλλους.

Ωστόσο, θα πρέπει να τονιστεί ότι παρά αυτές τις πτώσεις, το Instagram εξακολουθεί να προσελκύει την προσοχή των περισσότερων χρηστών συγκριτικά με το facebook,  αλλά και με το twitter. Χαρακτηριστικό είναι ότι η μέση προσήλωση (engagement) των χρηστών στο twitter είναι 0,04% ενώ στο facebook 0.53%. Με άλλα λόγια, μια ανάρτηση στο Instagram λαμβάνει 2000% περισσότερη προσήλωση από το κοινό σε σχέση με ένα tweet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>